El Corazón de Gullveig

El Corazón de Gullveig
"...Tre gånger brände de den tre gånger borna,
ofta, ej sällan, dock ännu hon lever..."


martes, 28 de enero de 2014










Hur kan jag säga om din röst är vacker.
Jag vet ju bara, att den genomtränger mig
och kommer mig att darra som ett löv
och trasar sönder mig och spränger mig.

Vad vet jag om din hud och dina lemmar.
Det bara skakar mig att de är dina,
så att för mig finns ingen sömn och vila,
tills de är mina.

¿Cómo decir si tu voz es hermosa?
Yo sólo sé que me atraviesa 
y me hace temblar como una hoja 
y me despedaza y me hace estallar. 

¿Qué sé yo de tu piel y de tus brazos? 
Simplemente me estremece que sean tuyos, 
y es que para mí no habrá sueño ni descanso, 
hasta que sean míos.

Hur kan jag säga. Karin Boye.

No hay comentarios:

Publicar un comentario